Obsah:
a) charakteristika školy
b) demografický vývoj, změny zaznamenané v průběhu školního roku
c) výchovně vzdělávací proces
d) údaje o výsledcích kontrol a inspekcí
e) údaje o pracovnicích MŠ
f) oblast materiálního vybavení a oprav – spolupráce s obcí
g) závěry pro práci v příštím roce
od 1.1.2006 škola s názvem:
Základní škola a mateřská škola Bolehošť, okres Rychnov nad Kněžnou
Adresa: 517 31 Bolehošť 21
Právní forma: příspěvková organizace
Zřizovatel: Obec Bolehošť
Kapacita: 24 dětí
IZO: 107 585 448
Provoz MŠ: od 6:30hod. do 15:30hod.
Počet tříd: 1
Počet dětí ve třídě: 24
Počet pedagog. zaměstnanců: 2
Počet nepedagog. zaměstnanců: 1
MŠ Bolehošť je jednotřídní mateřská škola. Je umístěna v přízemí budovy základní školy a její prostorové podmínky tv oří: šatna a sociální zařízení, třída, samostatná ložnice. Součástí MŠ je školní zahrada.
Od září bylo zapsáno 24 dětí do MŠ.
Do základní školy odchází 13 dětí:
11 dětí do ZŠ Bolehošť
1 dítě do ZŠ Třebechovice pod Orebem
1 dítě do ZŠ Opočno pod Orlickými horami
Příští školní rok nebude mít žádné dítě odklad škol.docházky. Zápis do MŠ proběhl v měsíci květnu. Bylo přihlášeno 7 dětí, všechny děti byly přijaty.
Tento školní rok p.učitelky pracovaly podle Školního vzdělávacího programu „Rok dětí v přírodě“.
Vzdělávání bylo uskutečňováno ve všech činnostech a situacích, které se v průběhu dne vyskytly, vyváženým poměrem spontánních a řízených aktivit. Specifickou formu představovala didakticky zacílená činnost, ve které pedagog s dítětem naplňoval konkrétní cíle formou záměrného i spontánního učení. Toto učení jsme zakládaly na aktivní účasti dítěte, založené na smyslovém vnímání, prožitkovém a interaktivním učení, zpravidla ve skupinách a individuálně.
Omezily jsme učení předáváním hotových poznatků a slovních poučení. Všechny činnosti obsahovaly prvky hry a tvořivosti. Individuální vzdělávací plán jsme využívaly k rozvoji dítěte s odkladem školní docházky.
V rámci environmentálního vzdělávání,výchovy a osvěty jsme v dětech rozvíjely kladný vztah k přírodě, ke všemu živému, postupně vzbuzovaly v dětech zájem o problém ochrany přírody a tak v nich pěstovaly základ osobní odpovědnosti za stav prostředí, ve kterém žijí.
Využívaly jsme prostředky:
a. bezprostřední kontakt s přírodou
b. vlastní prožitky, zkušenosti
c. pozorování a poznávání praktickou činností
d. zapojení všech smyslů
e. dlouhodobé pozorování
f. motivace (vyprávění, ukázka předmětů, pomůcek, loutka, živý
organismus)
Celý školní rok nás provázel skřítek ročního období– Podzimníček, Zimníček, Jarníček, Letníček
Akce v MŠ:
7x divadlo, karneval, výstava dětských knih s možností zakoupení, oslava svátků a narozenin dětí, fotografování, Mikulášská a Vánoční besídka, zdravý životní styl – pitný režim, jóga, dětský aerobik projekt „Poznej a pomoz“, cvičení s overbally, motivované rozcvičky, otužování, vycházky do přírody, Knoflíkový jarmark, loučení se školkou – předání dárků předškolákům,4x koncert, dravci, 2x kouzelnické vystoupení. Poznej svého psa – vzdělávací program
Účast žáků na soutěžích:
Výtvarná soutěž Čím chci být – Zlaté stránky
Akce mimo školu:
Divadlo v Dobrušce, vystoupení dětí v Lipinách na MDD, vystoupení na Mikulášské besídce, Vánoční besídka pro důchodce, návštěva místních podniků (předání přáníček, předvedení vánočního programu, návštěva Fruty, zahradnictví, výlet do Perníkové chaloupky – Kunětická hora
Akce pro rodiče a děti:
1. Schůzka vedoucí učitelky s rodiči – seznámení se Školním vzdělávacím programem.
2. Vánoční dílna – adventní věnec,(zapichování větviček,sušeného ovoce,keramických ozdob) společné tvoření rodičů s dětmi
3. Vánoční posezení s rodiči – besídka, zpěv koled, cukroví.
4. EKO vycházka – slavnosti lesa
5. Velikonoční dílna – velikonoční zápichy , věnečky - společné tvoření rodičů s dětmi
6. Knoflíkový jarmark.
Rodiče po celý rok nosili odpadovýmateriál pro tvořivou práci dětí, vyráběli skřítka ročních období, masky na karneval.
Spolupráce MŠ, ŠD a ZŠ:
Návštěva divadel, fotografování, výlet, návštěva 1. třídy – předškolní děti.
ŠD – pomoc při Karnevalu, výroba dárků, Dětský den, Vánoční besídka – vzájemné předvedení programu
Kontrolní a hospitační činnost byla prováděna podle plánu. Paní učitelka Černohorská bude nadále pomáhat paní učitelce Dubnové.
V tomto školním roce 2010 - 2011 nebyla na škole provedena ČŠI.
v MŠ pracuje:
Alena Černohorská – vedoucí uči
telka, kvalifikovaná učitelka 100% úvazek
Hana Dubnová - kvalifikovaná učitelk
a – 77% úvazek
Jana Lodrová – uklizečka 100 % úvazek na celé škole
Aktivity pracovníků:
Nácvik vánoční besídky: Dubnová, Černohorská
Nácvik vystoupení na MDD: Černohorská , Dubnová
Knoflíkový jarmark: Černohorská
Výlet: Černohorská
Rodičovské schůzky: Seznámení se Školním vzdělávacím programem, Vánoční dekorace,
Velikonoční dekorace - Černohorská
Vánoční besídka – Černohorská, Dubnová
Eko vycházka - Dubnová
Ostatní akce: Černohorská, Dubnová
Vzdělávání pedagogických pracovníků
Semináře :
Na pomoc ředitelkám MŠ - Černohorská
Výroba šperků v MŠ - Černohorská
Kurz první pomoci - Dubnová
Rozvoj emoční inteligence v MŠ - Dubnová
Obecní úřad financoval: nákup hraček 3,6 tis.Kč, pomůcek 2,2 tis.Kč,knih 1 tis.Kč, kancelářské potřeby,
úklidové prostředky, dětská lehátka 41 tis.Kč, nábytek pro MŠ 18,5 tis.Kč, pračka 12 tis. Kč.
V tomto školním roce byly provedeny a hrazeny tyto práce:
• výměna písku
• drobné truhlářské opravy
OÚ Bolehošť také hradil autobusovou dopravu dětí naší školy na kulturní představení do okolních měst.
Další závady pro příští školní rok:
• výměna písku v pískovišti
• výměna oken
• dokončení obnovy plotu
Pedagogičtí pracovníci budou nadále využívat pro svoji práci s dětmi metodiky
(Nakladatelství Portál) a získané poznatky z dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků.
Publikováno:15. 8. 2024
Úplná uzavírka komunikace III/29384 - ulice u pošty, čp. 30 až čp. 70
Číst dále
Publikováno:19. 3. 2024
Kalendář svozu BIOODPADU pro rok 2024
Číst dále
Publikováno:3. 10. 2024
OZNÁMENÍ – modernizace vedení zvlášť vysokého napětí provozní označení V453
Číst dále